Sunday, September 30, 2012

Rehlah Wardah bersama Ukhti Nasyidfm

Assalamualaikum.

Akhirnya ada juga topik yang boleh saya jadikan sebagai entri di blog comel ini. Alhamdulillah, perjalanan program Rehlah Wardah anjuran Ukhti Nasyidfm berjalan dengan lancar walaupun terdapat pelbagai mehnah dan tribulasi (bak kata Kak Aini, pengerusi kami).

Program berlangsung di Masjid asy-Syakirin, KLCC. Alhamdulillah walaupun jumlah peserta tidak ramai tetapi peserta-peserta comel Rehlah Wardah ni sangatlah komited apabila berkongsi pendapat dan sebagainya. Aktiviti yang dijalankan pun jadi meriah dengan kehadiran mereka juga gelak ketawa bersama AJK-AJK yang terlibat. AJK-AJK yang terlibat pun semuanya memberikan komitmen yang sangat terbaik. Antaranya orang kuat kami iaitu Kak Nurul Aini Izzati selaku presiden, Kak Fatin Nordin sebagai setiausaha, Aidatul timbalan setiausaha, Kak Liena bendahari, saya selaku Exco Kebajikan, Kak Hafizah (Exco Kebajikan), Farhani (Exco Protokol juga pengacara majlis) dan Mirza sebagai Exco Keselamatan merangkap pengendali modul permainan program.

Banyak sangat aktiviti & sharing moment yang kami kongsikan bersama. Pertama-tamanya kami diajar bagaimana caranya untuk mengenali sifat diri sendiri mengikut bulan kelahiran. Kemudian diadakan aktiviti kenal-mengenal sifat diri sendiri. Tidak ketinggalan modul Taharah dan Berhati-hati Menjaga Hati yang memfokuskan kepada tajuk ikhtilat. Banyak perkongsian daripada peserta juga AJK sendiri. Alhamdulillah, luas betul ilmu Allah. Selesai sahaja program, kami bersama-sama menunaikan solat Zuhur berjemaah di Masjid asy-Syakirin KLCC. Masjid ni memang cantik, yang penting bersih dan sejuk.

Selesai solat Zuhur, AJK bersama-sama peserta menikmati jamuan tengah hari yang didatangkan khas dari UIA Gombak. Sangat sedap, alhamdulillah. Nasi tomato bersama ayam masak merah dan acar. Perut sudah kenyang tak sah kalau tidak bergambar. Mujur ada Aida selaku photographer kami pada program ini. Kami pun tak lepaskan peluang untuk berjalan-jalan di taman KLCC. Ramai betul orang. Sempat berposing di situ apabila Aida menyudikan diri menjadi photographer kami.

Insya Allah selepas ini Ukhti Nasyidfm akan terus mengadakan pelbagai aktiviti menarik untuk para Muslimat semua. Katanya pada penghujung tahun ni akan diadakan siri pendakian Bukit Broga. Berminat? Stay tuned with Ukhti Nasyidfm di www.facebook.com/ukhtinasyidfm. Jangan lupa untuk LIKE fan page kami ya. Kalau dengar lagu ni, mesti teringatkan ukhti-ukhti semua. Ukhwah fillah Insya Allah!


Wassalam.

No comments:

Post a Comment

***Hi, I am no longer active here. PLEASE REACH ME THROUGH EMAIL (izzfiez@gmail.com) ONLY. THANK YOU***